κ. Υφυπουργέ,
Σας καλωσορίζουμε στην περιοχή μας και ευχόμαστε κάθε
επιτυχία στο έργο σας, προς όφελος της Παιδείας μας.
Αναγνωρίζουμε το γεγονός ότι τα προβλήματα που
κληρονομήσατε από την προηγούμενη κυβέρνηση στο χώρο της εκπαίδευσης και
δημιουργήθηκαν είτε λόγω των λεγόμενων μνημονικών υποχρεώσεων είτε λόγω
κυβερνητικών επιλογών, ήταν πολλά και σημαντικότατα.
Είναι σίγουρο ότι με την στάση σας προεκλογικά
δημιουργήσατε προσδοκίες στην εκπαιδευτική κοινότητα. Πολλοί από τους
συναδέλφους, ευρισκόμενοι σε δύσκολη θέση μετά από πολλά χρόνια μεγάλων θυσιών,
επέλεξαν να σας στηρίξουν και να σας δώσουν την ευκαιρία να υλοποιήσετε όσα
προεκλογικά παρουσιάσατε.
Ως κυβέρνηση προχωρήσατε στην άρση μιας αποδεδειγμένα
πλέον ακατανόητης απόφασης απομάκρυνσης από την εκπαίδευση χιλιάδων
εκπαιδευτικών. Οι συνάδελφοι που βρέθηκαν σε διαθεσιμότητα δεν έπαψαν ποτέ να
είναι κομμάτι του κορμού της εκπαίδευσης, και προφανώς σας αξίζουν πολλά
συγχαρητήρια για αυτή σας την γενναία και δίκαιη απόφαση.
Όμως η συνέχεια θα μας επιτρέψετε να σημειώσουμε ότι δεν
ήταν ανάλογη.
Προχωρήσατε χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του κλάδου σε μια σειρά
τομών που δημιούργησε ένα νέο κλίμα στα σχολεία μας και τολμάμε να πούμε ότι
επανέφερε την αβεβαιότητα, ίσως και το φόβο μεταξύ των συναδέλφων.
Αν και είχατε τη χρυσή ευκαιρία διαλόγου με την
εκπαιδευτική κοινότητα για πρώτη φορά στα εκπαιδευτικά χρονικά, επιλέξατε να
προχωρήσετε χωρίς να λάβετε υπόψη σας τις απόψεις των εκπαιδευτικών, των γονέων
αλλά και των μαθητών.
Απαριθμούμε ορισμένες από τις παρεμβάσεις:
- Πρόσφατες αλλαγές στο Γυμνάσιο: μειώθηκαν ώρες συγκεκριμένων μαθημάτων, συγκεκριμένων κλάδων.
- Καταργήθηκε το 3ωρο της προετοιμασίας των εργαστηρίων Φυσικών Επιστημών και Πληροφορικής στα Λύκεια.
- Μόνο με αυτές τις δύο αλλαγές, και με βάση υπολογισμούς της ΟΛΜΕ, 3000 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί δεν θα προσληφθούν ξανά. Είναι αριθμός μεγαλύτερος από αυτό των 2100 διαθεσιμοτήτων!
- Καταργήθηκαν ή περιορίστηκαν μαθήματα με μόνο προφανή στόχο την εξοικονόμηση πόρων και όχι την αναγκαιότητα ύπαρξής τους στο ελληνικό σχολείο.
Προβλήματα στην Τεχνική Εκπαίδευση.
Σε όλο τον κόσμο αναβαθμίζεται. Στη χώρα μας διώκεται.
- Καταργήθηκαν τομείς και ειδικότητες σε σχολεία της περιοχής μας αν και υπήρχαν οι προϋποθέσεις στήριξής τους.
- Οδηγούμαστε με μαθηματική ακρίβεια στην μετατροπή της Τεχνικής Εκπαίδευσης σε κατάρτιση μεταγυμνασιακού ή και μεταλυκειακού επιπέδου για λίγους που θα καταφέρνουν να τελειώσουν το λύκειο.
Να μην προχωρήσει ο σχεδιασμός για ενιαίο τύπο σχολείου
που υποβαθμίζει περαιτέρω την Τεχνική Εκπαίδευση και αποτελεί παγκόσμια
πρωτοτυπία.
Η λειτουργία των ολιγομελών τμημάτων πρέπει να γίνεται με
βάση τον πληθυσμό των περιοχών που βρίσκονται τα σχολεία καθώς και τη
λειτουργία αντίστοιχων ειδικοτήτων σε γειτονικές περιοχές.
Δεν είναι δυνατόν να υπάρχει ίδια αντιμετώπιση μεταξύ των
μικρών ΕΠΑΛ και αυτών στις μεγαλύτερες πόλεις. Να υπάρχει μεγαλύτερη ευελιξία.
Να αποσυρθεί η οδηγία για έλεγχο φοίτησης στο μέσον της χρονιάς που δημιουργεί
επιπλέον σύγχυση καθώς δεν μπορεί να υπερισχύει του ΠΔ που αφορά στη φοίτηση
και προβλέπει την εκτέλεση των διαδικασιών στη λήξη της χρονιάς.
Καινοτόμες δράσεις
Η έννοια της υποχρεωτικότητας ουσιαστικά τις υποσκάπτει.
Τη φετινή χρονιά, φάνηκε να εφαρμόζονται με πρόχειρες διαδικασίες σαν κάτι να
πίεζε προς την γρήγορη εφαρμογή τους.
- Καταργούνται ή μειώνονται οι ώρες διδασκαλίας για μαθήματα στο πλαίσιο των οποίων θα μπορούσαν να ενταχθούν ομαλότατα οι δράσεις χωρίς διατάραξη της λειτουργίας των σχολείων εν μέσω χρονιάς.
- Δεν υπάρχει αντίστοιχη επιμόρφωση στους εκπαιδευτικούς, δεν παρέχεται η στοιχειώδης στήριξη, δεν επαρκεί σε πολλές περιπτώσεις η υλικοτεχνική υποδομή.
Φοβούμαστε ότι οι δράσεις αυτές θα απαξιωθούν στην συνείδηση
της μαθητικής κοινότητα και θα υπάρχουν τα αντίστροφα αποτελέσματα από τα
επιθυμητά, την ώρα που θα μπορούσαν να αποτελούν σπουδαίο εκπαιδευτικό εργαλείο
στα χέρια μας.
Κύριε Υφυπουργέ,
Σήμερα περισσότερο παρά ποτέ υπάρχει επιτακτική ανάγκη να
προχωρήσει η υλοποίηση των προεκλογικών δεσμεύσεων της κυβέρνησης στην
κατεύθυνση της αύξησης της χρηματοδότησης για την Παιδεία, την επαναφορά
διδακτικού ωραρίου, την χορήγηση αξιοπρεπών μισθών, και τον άμεσο διορισμό
μονίμων για την κάλυψη των πολλών κενών που υπάρχουν τόσο στην Γενική και
Επαγγελματική Παιδεία όσο και στην Ειδική Αγωγή.
Υπάρχουν και άλλες πολλές προτάσεις που πρέπει να λάβετε
υπόψη σας και να προσπαθήσετε να υλοποιήσετε για να έχουμε ποιοτικότερη
εκπαίδευση στα σχολεία μας.
- να λαμβάνονται υπόψη οι θέσεις των Επιστημονικών Ενώσεων, ειδικά όταν εκφράζουν συγκεκριμένους προβληματισμούς.
Για παράδειγμα, δεν είναι δυνατόν να μην λαμβάνεται υπόψη
η άποψη της Ένωσης Φιλολόγων για τις αλλαγές που γίνονται στα φιλολογικά
μαθήματα ή της Ένωσης Θεολόγων για τη διδασκαλία του μαθήματος των
Θρησκευτικών.
Μόλις προχθές ο Υπουργός Παιδείας δήλωσε ότι δεν κατανοεί
γιατί δεν μαθαίνουν τα παιδιά μας ξένες γλώσσες με επάρκεια στο σχολείο. Η
απάντηση βρίσκεται στην ίδια κατεύθυνση: μέχρι σήμερα δεν έχουν εισακουστεί οι
προτάσεις των αντίστοιχων Ενώσεων των ξενόγλωσσων φιλολόγων.
Ίδια η μοίρα και για τις προτάσεις της ΠΕΚΑΠ για την
αναβάθμιση του μαθήματος της Πληροφορικής. Τόσο σήμερα όσο και στα νέα σχέδια, η
Πληροφορική φαίνεται διώκεται.
- Άμεσα, διάλογος με την ΟΛΜΕ για τα όλα τα θέματα της Εκπαίδευσης. Καμιά απόφαση να μην λαμβάνεται ερήμην του κλάδου των εκπαιδευτικών, την ώρα μάλιστα που υπάρχει θέληση διαλόγου με το Υπουργείο για πρώτη φορά.
Και προφανώς υπάρχουν και άλλα μικρά ή και μεγάλα ζητήματα
που αξίζουν την προσοχή σας. Για παράδειγμα πρέπει να ξαναδείτε το θέμα που
προκύπτει με την κατάργηση των επαναληπτικών πανελλαδικών εξετάσεων από φέτος. Φοβούμαστε
ότι θα δημιουργηθούν αδιέξοδα.
Θα κλείσουμε την παρέμβασή μας με κάποια θέματα τοπικού
χαρακτήρα.
Υπάρχει σοβαρότατο θέμα σχολικής στέγης στην περιοχή της
Ναυπάκτου. Το Υπουργείο πρέπει άμεσα να παρέμβει και σε συνεργασία με τον Δήμο
Ναυπακτίας να προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες τόσο για αναβάθμιση των
κτιριακών εγκαταστάσεων που υπάρχουν όσο και για την εξεύρεση χώρων αλλά και τη
χρηματοδότηση καινούριων σχολικών κτιρίων.
Απαιτείται επίσης στήριξη των Δημοτικών Αρχών στο Δήμο
Ιερής Πόλης Μεσολογγίου αλλά και Ξηρομέρου για την υποστήριξη της συντήρησης
των κτιριακών συγκροτημάτων που υπάρχουν, με την πλειονότητα να έχει
κατασκευαστεί πριν 3 ή και 4 δεκαετίες…
Θα πρέπει επίσης να προσεχθεί το θέμα της Ειδικής Αγωγής,
αφού ακόμη και σήμερα σύμφωνα με ενημέρωσή μας, δεν λειτουργούν πολλά τμήματα
ένταξης ειδικά σε απομακρυσμένα σχολεία όπως το Γυμνάσιο Αστακού.
Κύριε Υφυπουργέ,
γνωρίζετε ως κάτοικος της Περιφέρειάς μας ότι στην πόλη
μας λειτουργούσε άψογα και με υψηλότατη κατάταξη μεταξύ των τριτοβάθμιων
ιδρυμάτων σύμφωνα με αντικειμενικές αξιολογήσεις, το ΤΕΙ Μεσολογγίου. Το ίδρυμα
αυτό σήμερα κλείνει. Επιλέχθηκε να συγχωνευθεί με το ΤΕΙ Πάτρας και να
μεταφερθούν με μεγάλο κόστος εγκαταστάσεις προς την περιοχή που πολιτεύεστε,
την Ηλεία, ίσως στο βωμό της εξυπηρέτησης μικροπολιτικών συμφερόντων.
Η τοπική κοινωνία απαιτεί να γίνει άμεσα άρση των αδικιών
του σχεδίου «Αθηνά» που ουσιαστικά κλείνει το ΤΕΙ Μεσολογγίου.
Να προχωρήσει άμεσα η αυτονόμησή του, άλλωστε έχει
εκφράσει σχετικές θέσεις και ο Γενικός Γραμματέας δια βίου μάθησης και νέας
γενιάς κ. Παυσανίας Παπαγεωργίου.
Ένας βουλευτής από την Ηλεία θεωρείται ο εμπνευστής της
σημερινής κατάστασης για το ΤΕΙ της περιοχής μας. Ας γίνει και πάλι ένας Ηλείος
αυτός που θα διαγράψει τις αδικίες και θα επαναφέρει την λογική τάξη στα
πράγματα.